Tussen de bergen en tussen de leeuwen. - Reisverslag uit Bethlehem, Zuid-Afrika van NancyenAscha - WaarBenJij.nu Tussen de bergen en tussen de leeuwen. - Reisverslag uit Bethlehem, Zuid-Afrika van NancyenAscha - WaarBenJij.nu

Tussen de bergen en tussen de leeuwen.

Door: Nancy & Ascha

Blijf op de hoogte en volg NancyenAscha

12 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Bethlehem

Rustig aan gedaan vanmorgen en koers gezet naar Bethlehem. We zijn via het Golden Gate Nationaal Park gereden. Zo enorm genoten van alle uitzichten! Iedere bocht, iedere afdaling weer een nieuwe verrassing. Ook wild gezien: Blesbok , zebra, impala, struisvogel en zwarte gnoe. Super! Bij Bethlehem een beetje het spoor kwijt geraakt en een flink stuk dirtroad gereden om op plaats van bestemming te komen. Maar het is de moeite waard! Geweldig mooi gelegen Lodge met een onbetaalbaar uitzicht. Jongens wat is het hier mooi! Hier is een leeuwenopvang en die kunnen we goed horen. Morgenochtend een gamedrive. Vanavond heerlijk gegeten en de kamer is zeer ruim en luxe. Tot nu toe is iedere dag een feest! Dank voor jullie reacties. Het wordt erg gewaardeerd. O ja, er zijn momenteel weinig toeristen. En de kou 's nachts valt mee. Weliswaar 0 graden maar we liggen er niet wakker van. Overdag schijnt de zon.

• 13 Mei 2014 - 09:38

Gert En Anneke:

het is een feest om 's morgens jullie reisverslag te lezen. Dank je wel. Ik gebruik dit stukje even om nog een tip voor Graaff Reinet te geven. Vergeten eerder te doen. Als jullie daar op tijd arriveren en het is mooi weer rij dan naar "The Valley of Desolation" een van de 7 wonderen van ZA. het is een nat.park en je moet helemaal omhoog rijden tot de laatste P. plaats en dan nog 'n stukje omhoog lopen om een super uitzicht te kunnen bewonderen. Zeker als de zon ondergaat. De mensen van de Lodge kunnen jullie dit ook vertellen. Maar niet doen als het geen mooi weer is dan zie je niets.
    Dan een waarschuwing uit eigen ervaring. Van Graaff Reinet naar Schotia! Volg vanuit G R de weg naar Somerset East, Cookhouse, dan kom je op een T-splitsing = de N10 en neem dan de r.i Port Elisabeth!
    Maar.....dit is de fout die wij maakten, onderweg staat ook een bord rechtsaf naar Addo, grondpad, NIET nemen want dat is een weg van meer dan 100 km slechte dirtroad en dat kost je uren!!!
    Via de N10 rij je Addo helemaal voorbij en let dan op rechts van de weg staan kleine bordjes Schotia Safaris, je bent er heel snel voorbij. Dat grote hek wat je rechts ziet daar moeten jullie indraaien. rest wijst vanzelf.
    Nu lekker verder genieten en gelukkig dat de kou 's nachts voor jullie meevalt. Wij proberen het hier droog te houden!!!!
    Groetjes.

NancyenAscha

Twee collega/ vriendinnen die het waanzinnige idee kregen om met zijn 2-en een rondreis door Zuid-afrika te gaan maken. Dat was vorig jaar mei. Nu een jaar later zijn de tassen gepakt, vluchten geboekt, auto gehuurd en overnachtingen geregeld. Aanstaande zondag vertrekken wij. De weersvoorspellingen zijn goed en voor de koude nachten hebben wij onze flanellen pyjama ingepakt. We reizen van Johannnesburg naar St. Francisbay. Vandaar met een binnenlandse vlucht terug naar J' burg. Nancy wil dolgraag een luipaard ontmoeten al was het alleen maar om iemand jaloers te maken. Ascha is het daar mee eens. We zullen proberen regelmatig berichten te posten maar dat is afhankelijk van de de internetmogelijkheden.

Actief sinds 04 Mei 2014