De golven van de Indische Oceaan - Reisverslag uit Humansdorp, Zuid-Afrika van NancyenAscha - WaarBenJij.nu De golven van de Indische Oceaan - Reisverslag uit Humansdorp, Zuid-Afrika van NancyenAscha - WaarBenJij.nu

De golven van de Indische Oceaan

Blijf op de hoogte en volg NancyenAscha

18 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Humansdorp

Oké, we hebben een wekker gezet! maar het was toch lekker uitslapen. Na een heerlijk ontbijt en nog even in de zo'n te hebben gezeten, zijn we vertrokken naar de kust. Nu ligt de kust hier om de hoek dus vandaag geen lange reizen. Heerlijk gewandeld over een pad tussen de duinen en de rotsen. Spectaculair hoe de golven stukslaan op de rotsen. Een prachtig gezicht, zeker bij de strakblauwe lucht en de stralende zon. Anneke en Gert weten precies waar we de mooiste golfslag kunnen zien.
Bij de vuurtoren kijken we nog even bij een pinguïn opvang. Vervolgens gaan we schelpen zoeken. We vinden allerlei soorten. Dan nemen we nog een kijkje bij de haven. Het is echt winterseizoen dus de restaurants zijn gesloten. Slechts het schelpenwinkeltje is open.
We gaan nog even een boodschap doen bij de Spar en rijden terug naar het huis. Nog gezellig een uurtje op het terras gezeten. En dan wordt het om17.30 uur donker. Zitten ze in Nederland vanavond lekker op een terras of aan het bbq-en, hier gaan we naar binnen en genieten van een struisvogelbiefstuk. Lekker hoor! Voor de struisvogelbiefstuk hoef je niet naar hier, vlg Anneke ook verkrijgbaar bij de Aldi in Nederland.
Alja en Johan, bedankt voor de reactie. Fijn om te weten dat dit blog gelezen wordt!

• 18 Mei 2014 - 23:08

Johan:

Hoezo blogs gelezen........?????
    Ik spel jullie belevenissen. Geweldig leuk om te lezen en dus te weten hoe het jullie vergaat. Een beetje jaloezie begint overigens ook de kop op te steken hoor. Maar de belevenissen worden jullie van harte gegund.
    Geniet maar lekker en laat ons mee smullen.
    Groetjes,
    Johan

• 18 Mei 2014 - 23:14

Jessica:

Er word door mij ook gelezen hoor! Xxx

• 19 Mei 2014 - 17:25

Gert En Anneke:

Hallo Ascha en Nancy.
    Ondanks dat jullie hier in huis zijn genieten wij toch van jullie belevenissen en omschrijvingen in deze verslagen.
    Het is ontzettend gezellig om jullie bij ons in huis te hebben en het doet ons zo goed dat jullie zo enorm genieten van "ons" mooie land. Op gisteren, regen, en vandaag wat spetters na. ietsjes minder.
    Natuurlijk Baie Dankie voor jullie verwennerij. Weet dat jullie altijd welkom zijn. Maar we hebben nog ruim 'n dag te gaan om te genieten samen. Dag

• 20 Mei 2014 - 11:16

Alja:

Hoi, ga zo even naar aldi biefstuk halen... . Misschien krijg ik zuid -afrika gevoel.mooi verhaal over de papkeuken.geweldig om op die manier te kunnen helpen. Groetjes Alja

NancyenAscha

Twee collega/ vriendinnen die het waanzinnige idee kregen om met zijn 2-en een rondreis door Zuid-afrika te gaan maken. Dat was vorig jaar mei. Nu een jaar later zijn de tassen gepakt, vluchten geboekt, auto gehuurd en overnachtingen geregeld. Aanstaande zondag vertrekken wij. De weersvoorspellingen zijn goed en voor de koude nachten hebben wij onze flanellen pyjama ingepakt. We reizen van Johannnesburg naar St. Francisbay. Vandaar met een binnenlandse vlucht terug naar J' burg. Nancy wil dolgraag een luipaard ontmoeten al was het alleen maar om iemand jaloers te maken. Ascha is het daar mee eens. We zullen proberen regelmatig berichten te posten maar dat is afhankelijk van de de internetmogelijkheden.

Actief sinds 04 Mei 2014